Monday, January 14, 2013

Lead Generation Tips – Think Twice About B2B/B2C Labels


In lead generation, the line between B2B and B2C is conveniently clear most of the time. However, there will be moments when a new product that suddenly (and chaotically) blurs the line between the two. If your own software is such a product, it might feel like the very core of your company has just denied you the benefits of a well-defined lead generation strategy.

Draw The Line Again To Get Lead Generation Back On Track


Every lead generation strategy requires an accurate definition of your target B2B leads. So when your product somehow blurs the line between B2C and B2B the solution is actually simple: draw it again.

But of course, one must first ask exactly how a software application can blur that line in the first place. A good example of such a product are games targeting the office worker niche. Blurring the B2C-B2B line is not only possible but very easy when its respective lead generation strategy is targeting works and managers alike as potential players. It gets even more blurred if the purpose of the game actually has some sort of connection to the work of the target demographic.


So where in all this can you determine whether you are running a B2C or B2B lead generation campaign?

  • Knowing business from pleasure – First, you can start with something even more basic: the difference between business and pleasure. Perhaps what will make this challenging for many lead generation services is the fact that office games can be pleasurable and business-oriented at the same time. Still, this distinction will be the beginning point of drawing the line.

  • Nailing your product's intended purpose – Another fact about lead generation is establishing an image. Here, you need to decide whether you are marketing something that is meant to improve a business or is simply something to help workers pass the time. Again, both can seem interrelated but you need to know where your product's focus is at to avoid misunderstanding.


  • Understanding prospect's priority – Whether it is business or pleasure, you need to present the side of your product that ranks a high priority for your prospect. For example, your lead generation campaign can market a business-oriented image to a prospect keen on using your game as an actual form of training. (Gamification is a rising trend in today's business IT industry.)

Never get too comfortable when something is always so conveniently defined. Consider it another reason why a good lead generation strategies is geared towards minimized assumptions before attempting a sell. When the B2B-B2C line has been blurred for your software sales leads, avoid just standing there and redraw it yourself!

4 comments:

  1. Thanks for sharing your info. I really appreciate your efforts and I will be waiting for your further write ups thanks once again....Business Lead Generation

    ReplyDelete
  2. We have recognized your post and really appreciated, useful for a business development website. Kindly post these type of post in future.
    Lead Generation

    ReplyDelete
  3. YouTube wichtig für Lead-Generierung:

    YouTube, das zu Google gehört, zieht mehr als 120 Millionen Unique User, darunter eine große Zahl von Benutzern (mehr als 78 Prozent) von außerhalb der Vereinigten Staaten. Im Deutschland erreichte YouTube zwei Drittel der Internet-Nutzer. Um akquise zu tun die Video-Sharing-Plattform ist eine Gelegenheit für Vermarkter. Die durchschnittliche Häufigkeit der Besuche über 5-mal im Monat mit einer durchschnittlichen Verweildauer von 8 Minuten. Laut ComScore, die Internet-Traffic meßt, zeigt die explosionsartig wachsende Popularität von Seiten wie MySpace, YouTube und Facebook in den letzten Jahren, daß diese Online-Destinationen nicht mehr Nische Konzepte, sondern locken die Massen. So viele Marketing Menschen nutzen Blogs und Sozial-Networking-Sites als Medium, um ihre sorgfältig ausgewählten Verbraucher zu erreichen. Die einzige schlechte Sache sind die Anzeigen für Filme. YouTube wird arbeiten an Methoden, um die Verbraucher auf, bevor sie einen Film sehen können. Unternehmen können auf unterschiedliche Weise mit der Zielgruppe in Kontakt C2C Bereichen, z. B. durch Werbung auf einem bestehenden Blog zu engagieren. Nach Thornson Intermedia, ein Unternehmen, das Media-Werbung folgt für IT, Telekommunikation, Unterhaltung, Medien und Freizeit, sie vor allem auf Sozial Networking werben. Da die Preise für Online-Banner auf Sozial-Networking-kosten 30-50 Prozent weniger als im Internet-Portale wie MSN oder Yahoo!, sagen Experten voraus, daß die globalen Werbeausgaben auf Sozial Networking Sites wird auf mehr als 3,5 Milliarden Euro im Jahr 2011 zu erhöhen, fast 580 Prozent das Niveau des Jahres 2006. Unternehmen können auch Inhalte auf diesen Seiten. Als Marketing-Blogs einige Vorteile bieten sie bilden eine neue, originelle, persönliche und kostengünstige Möglichkeit, um es zu erreichen. Fragmentierte Publikum von heute können Marketing Menschen 'TAG', um ihre Inhalte hinzuzufügen. Die Seiten bieten auch Benutzern die Möglichkeit zur Erstellung und Freigabe von Inhalten, oft ohne die redaktionellen Zwänge der Mainstream-Medien. Blogs und andere Gemeinden bieten die Möglichkeit für Unternehmen, um virales Marketing genannt bekommen. Digitale Mundpropaganda auf Blogs und in den Internet-Communities ist oft über Unternehmen und ihre Produkte und Dienstleistungen. Wenn das Unternehmen in der Lage ist, einen positiven Eindruck zu machen, zum Beispiel mit der Einführung eines neuen Produkts, die Blogs und Communities für die schnelle Verbreitung von relevanten Informationen. Dies gilt auch mit den negativen Bewertungen. Allerdings ist die "Blogosphäre" chaotisch und schwer zu meistern. Und es ist riskant, zu versuchen, zu manipulieren, wenn einzelne Nutzer die meisten Inhalte zu generieren und Moderation eines Mediums.

    website : http://www.virgoleads.de/akquise

    ReplyDelete
  4. Payrollen interessanter dan uitzenden?
    Uit onderzoek van Ecorys (2010) blijkt dat payrollkrachten gemiddeld twee jaar en vier maanden bij een payrollonderneming werken. In de praktijk blijken werknemers de dienstverlening van het payrollbedtijf te waarderen. Met name salarisbetaling op tijd, snelle terugkoppeling op vragen, juiste arbeidscontracten en betere ziektebegeleiding worden goed gewaardeerd. Meer dan de helft (55%) ervaart ook voldoende werkzekerheid. Wel hebben payrollwerknemers een andere positie dan, collegawerknemers in vaste dienst, bijvoorbeeld minder ontslagbescherming. Als de opdrachtgever de opdracht beëindigd is er voor de payrollonderneming een bedrijfieconomische reden voor ontslag. Dit is voor een studenten uitzendbureau anders. Wel moet de payrollonderneming nagaan of de werknemer herplaatst kan worden bij een andere opdrachtgever, voordat bij UVW ontslag kan worden aangevraagd. Om voldoende werknemersbescherming te garanderen, moet misbruik van payrollconstructies door werkgevers worden tegengegaan en moeten malafide payrollbedrijven hard worden aangepakt.
    Hoe draagt payrollen bij aan mobiliteit en toegang tot de arbeidsmarkt?
    Payrollen biedt een laagdrempelige toegang tot de arbeidsmarkt. Zo was een kwart van de werknemers voorafgaand aan de payrollbaan werkloos of arbeidsongeschikt. Ook ouderen vinden via payrollen een opstap naar werk: 37% van de payroll-krachten is ouder dan 45. Waar baanzekerheid bij de inlener (bijvoorbeeld in de horeca) vaak fragiel is, biedt Payrollen meer werkzekerheid Bij ontslag heeft een payrollbedrijf immers een inspanningsverplichting om op zoek te gaan naar vervangende arbeid. En in het geval van arbeidsongeschiktheid kan de payrollonderneming de werknemer laten re-integreren bij andere werkgevers die tot het klantenbestand behoren. ‘ ‘
    Wat is de maatschappelijke waarde van payrollen?
    Payrollen zorgt mede voor een goed fiinctionerende arbeidsmarkt het schept bonafide banen tegen ordentelijke arbeidsvoorwaarden. Waar werkgevers, vooral in het MKB, vaak aarzelen om werknemers in dienst te nemen vanwege het financiële risico en administratieve lasten, biedt payrollen een alternatief. Het helpt de werkloosheid laag te houden, zorgt voor voldoende dynamiek op de arbeidsmarkt en draagt zo bij aan de concurrentiekracht en groei van de economie. In bedrijven en bedrijfstakken waar het werkgeverschap minder ontwikkeld is, spelen payrollondernemingen en uitzenbureaus bovendien een rol bij de professionalisering van het arbeidsbeleid.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...